donderdag 7 augustus 2008

SPIL group wordt SPIL GAMES

SPILL group richt zich op de toekomst en transformeert in SPIL GAMES

SPILL group, het Nederlandse internetbedrijf met wereldwijd meer dan 45 gelokaliseerde online game websites, kondigt vandaag officieel zijn nieuwe bedrijfsidentiteit aan. Als internationale online spellenexploitant met maandelijks meer dan 75 miljoen unieke bezoekers, heeft SPILL group binnen zeer korte tijd een toppositie binnen de wereldtop verworven.

5 augustus 2008 – HILVERSUM Vandaag lanceert SPILL group een vernieuwd imago onder de naam SPIL GAMES. De huisstijl, het logo en de website transformeren mee met de aanpassing van de bedrijfsidentiteit. Door het verwijderen van de tweede letter "L" en veranderen van het woord "group" wil SPIL GAMES zich duidelijker associĆ«ren met de casual game‐industrie. Tevens is SPIL GAMES een meer treffende benaming voor de kernactiviteiten van het bedrijf.

De aanpassing van het uit 2001 daterende SPILL group imago is getransformeerd in een geheel nieuw SPIL GAMES imago. SPIL staat voor de essentie of kern, hetgeen uiteraard gerelateerd is aan de huidige marktpositie van SPIL GAMES evenals het feit dat SPIL GAMES momenteel de sterkst groeiende spellenexploitant ter wereld is. Het woord "group" is vervangen door "GAMES", waardoor de toegespitste focus op de game‐industrie wordt versterkt. De bal die vanaf de "i" in het logo wegstuitert, geeft een speels effect en staat tevens voor de groei en evolutie van het bedrijf.

De vernieuwde identiteit reflecteert de missie van het bedrijf. De bijbehorende slogan: "Eager to Play?" spreekt exact uit wat SPIL GAMES aan haar bezoekers wil overbrengen. Door het uitbreiden en verbeteren van het gameportfolio en de mogelijkheden op de websites, zal SPIL GAMES haar bezoekers continue nieuwe uitdagingen en spelplezier aanbieden.

Peter Driessen, CEO vult aan: "Vol trots lanceren wij de nieuwe bedrijfsidentiteit. Het markeert het succes dat we met ons team de afgelopen 4 jaar hebben bereikt. We kijken uit naar de toekomst en verwachten met de SPIL GAMES merknaam onze positie binnen de casual game‐industrie verder te versterken."

Indien u meer informatie wenst over dit nieuwsbericht of een interview wilt met SPIL GAMES, kunt u contact opnemen met Gina Dunn, Marketing en PR Manager (bij voorkeur in het Engels), via e‐mail gina@spilgames.com of per telefoon: +31 (0)35 646 6328.

Geen opmerkingen: